پروژه دانشجویی, مهندسی

انجام پروژه دانشجویی, انجام پایان نامه, انجام پروژه نرم افزاری, انجام پروژه تبرید و سردخانه و تهویه مطبوع

پروژه دانشجویی, مهندسی

انجام پروژه دانشجویی, انجام پایان نامه, انجام پروژه نرم افزاری, انجام پروژه تبرید و سردخانه و تهویه مطبوع

پروژه دانشجویی, مهندسی

انجام پروژه دانشجویی, انجام پایان نامه
انجام پروژه های دانشگاهی(مکانیک عمران برق )
پروژه های و نقشه کشی باانواع نرم افزار های مهندسی اعم از Fluent, CATIA-SolidWork-Auto ,MATLAB ANSYS,AUTO CAD
طراحی و ترسیم تاسیسات ساختمان
فروش پایان نامه های دانشگاهی
انجام پروپزال , پایان نامه, ترجمه, پروژه تبرید و سردخانه, پروژه تهویه مطبوع ساختمان
ایمیل :Reza_yousefi067@yahoo.com
یوسفی 09388848454

آخرین نظرات
نویسندگان

معرفی نرم افزار topsolid'design pro

پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹ ق.ظ
Top Solid بخشی از یک نرم افزارکاملا مجتمع و رابطه ای است که دربرگیرنده سینماتیک، سینتک، FEA ، تزریق پلاستیک ، طراحی ورق فلزی و ساخت ، ماشینکاری و بازرسی است . این نرم افزار را می توان هم به صورت پارامتریک رابطه ای2D/3D یا در صورت نیاز حالت طراحی آزاد بکار برد.
در Top Solidمی توان مدلسازی را در حالت کاملا رابطه ای یا غیر رابطه ای همانند سیستم های کلاسیک CAD انجام داد. علاوه بر اینکه می توان به عقب تر بازگشت و وضعیت را بین این دو حالت تغییر داد. Top Solid یک مدلساز مجتمع سطحی/حجمی هیبریدی ، با قابلیت مدلسازی سطوح آزاد (فاقد رابطه ریاضی) است که امکان مدلسازی سطوح آزاد و تبدیل آن به حجم را دارد. اجتماع مدلسازی سطحی و حجمی در این نرم افزار امکان تبدیل این دو نوع را به یکدیگر به آسانی ایجاد کرده است.
از موارد خاص دیگر این مدول پارامتری بودن آن و همچنین دسترسی به تاریخچه کامل عملکردی برای هر مدل می باشد. پارامتری بودن نرم افزار به این معنا است که شما در هر مرحله از عملیات مدلسازی و حتی پس از تکمیل مدل قادر به اصلاح مدل و تغییر ابعاد هستید. هر مدل دارای یک تاریخچه عملکردی است که تمامی فرآیندهای انجام پذیرفته روی آن را نشان می دهد. این تاریخچه به صورت نمودار درختی در نظر گرفته شده است و تمامی فرآیندهای طی شده برای خلق مدل را شامل می شود. این فرآیندها قابل تغییر، اصلاح و حتی حذف هستند .مدل ایجاد شده در این مدول در مدول های دیگر نرم افزار به کار گرفته می شوند .
بخش ماشینکاری (TopSolid'Cam ) این نرم افزار به منظور بهره گیری ازامکانات ماشینکاری قطعات مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت می توان برنامه CNC را استخراج نمود .
این بخش برای پشتیبانی از ماشینکاری های مختلف نظیر فرزکاری ، بورینگ کاری ، تا سه محور – فرزکاری چهار و پنج محور – تراشکاری دارای مدول های EXT/CAM ME ، EXT/4-5 AXIS ،EXT/TURN می باشد که توسط آنها می توان حجم انبوهی از توانایی های مورد نظر جهت انجام ماشینکاری های متنوع را پوشش داد .
در محیط ماشینکاری بسته به نوع ماشین مورد نظر (تراش ، فرز ، بورینگ ) و نوع عملیات ماشینکاری ، امکانات مربوطه فعال شده و می توان از آنها بهره برد ، بدین نحو که مدل قطعه و ماشین مورد نظر از قبل در محیط طراحی ، تهیه گردیده و پس از ایجاد یک فایل ماشینکاری ، بترتیب انتخاب دستگاه ، اقلام مورد استفاده جهت کلمپینگ قطعه ، تنظیم نقطه صفر قطعه کار صورت پذیرفته و سپس مراحل ماشینکاری قطعه بر مبنای بهترین روش و ابزارهای پیشنهادی از لیست موجود در این نرم افزار که در قالب مدولTopTool ارائه میگردد (در صورت موجود نبودن ابزار مورد نظر توانایی تعریف ابزار خاص نیز موجود میباشد ) صورت می پذیرد .
لازم به ذکر است که امکان چک برخورد های احتمالی مابین ابزار و دستگاه و اقلام مورد استفاده در کلمپینگ و قطعه کار در این نرم افزار در صورت اجرای SETUP در کارگاه ،مشابه با آنچه در محیط نرم افزاری پیش بینی شده است وجود دارد.
برای آَشنایی بیشتر با تواناییهای مدول TopSolid'Cam به نکات زیر می توان اشاره کرد :
ارتقاء کیفیت و افزایش بهره وری با توجه به امکانات پیش بینی شده در این مدول که عبارتند از:
ارتباط با مدول CAD ، پارامتری بودن قطعات و پروسه های ماشین کاری ، شبیه سازی ماشین ، قطعه و عملیات ماشین کاری به صورت کاملا مشابه واقعیت ،کنترل محیطی کافی ، وجود مخزن ابزار کار آمد، مدیریت ادوات اندازه گیری و تنظیم ابزار و ارتباط باDNC و نرم افزار های انتقال داده ها و ... از افزایش زمان ماشینکاری جلوگیری شده در حالی که کیفیت کار حفظ گردیده است.
مستند سازی ساخت در تولید انبوه به منظور ساخت قطعات مشابه از اهمیت بالایی برخوردار است. بخش PDM با تهیه و حفظ طرح های مربوط به فاز های مختلف ماشین کاری ، برگه های مشخصات ابزار و مدارک کارگاهی لازم و طبقه بندی مناسب آنها این مورد را پوشش داده و مدیریت می کند.
شبیه سازی مجازی فرآیند ساخت کاملا مطابق شرایط واقعی فرآیندی است که TOP-SOLID/CAM با در اختیار داشتن محیط گرافیکی مناسب و توابع قدرتمند برای ایجاد مسیر ابزار ، شبیه سازی براده برداری و حرکت محور های ماشین (برای هر تعداد محور و ابزار گیر) انجام می دهد. موارد زیر نیز توسط این مدول انجام می پذیرند :

·
شبیه سازی سینماتیک ماشین با هر تعداد محور

·
طراحی و شبیه سازی فیکسچر ها

·
بررسی برخوردهای فیزیکی در حین حرکت ها

·
نوسازی قطعه خام پس از هر مرحله ماشین کاری برای آگاهی از وضعیت فعلی قطعه خام و بهینه سازی سیکل های ماشین کاری.

·
مدیریت قطعه خام در حین عملیات ماشینکاری بوسیله شبیه سازی عملیات براده برداری.
TopSolid'Cam سهل الاستفاده و ملموس است و تمام توابع استاندارد را در بر می گیرد. در نرم افزار ما شاهد موارد زیر می باشیم:
مخزن ابزار: که در بر گیرنده تمامی ابزار های استاندارد می باشد و علاوه بر آن امکان برقرار کردن اتصال با کاتالوگ های ابزار دیگر را نیز دارد. در مورد ابزارهای مخصوص نیز این امکان وجود دارد که این ابزار ها را ترسیم کرده و به مخزن ابزار اضافه نماییم.
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->مخزن مواد خام
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->مخزن سیکل ها و مسیر ابزار
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->قابلیت مشاهده کردن مسیر ابزار
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->نمودار درختی عملیات ها همراه با اطلاعات مفید
به علت تجمع کامل مدول CAM با مدول CAD می توان در این مدول اقدام به ایجاد پروفایل ها و مدلسازی سطوح (لوله ها، نبشی ها، سطوح جدایش، اتصالات و ... ) و همچنین طراحی مکانیکی عمومی (سوراخ ها، حفره ها، شیارها ، پخ ها و ...) کرد.
ماشینکاری پارامتری
در بسیاری موارد قطعات تحت ماشینکاری دارای هندسه یکسانی هستند و تنها از نظر ابعادی متفاوت هستند. با عنایت به پارامتریک بودن TOP SOLID/CAM و ارتباط کامل بین هندسه کار و مسیر ابزار تولید مجدد در این موارد به صورت خودکار محاسبه مجدد شامل ابزارها ،مسیر های ابزار و عملیات ها می گردد.
بخش تهیه و تنظم G-Code (Post Processor)
TopPp این بخش واسطه تبدیل فایل گرافیکی مسیرهای ابزار به یک فایل Text که همان برنامه CNC ‌میباشد است. فقط در صورت در اختیار بودن این بخش می توان شاهد فایل خروجی مناسب ( برنامه CNC) بر مبنای توانائیهای دستگاه و فرمت قابل شناسایی سیستم کنترل مورد نظر بود . مخزن نرم افزار دارای بیش از هزار Post Processor برای انواع مختلف ماشین ها و سیستم کنترل های مختلف است . این مخزن حاصل سال ها تجربه کاری شرکت MISSLER 
با کنترل های مختلف است لازم به ذکر است که این بخش از نرم افزار یکی از کلیدی ترین و تخصصی ترین بخشهای آن بوده که بدلیل لینک با نرم افزار 
Visual Basic‌در مواقع لزوم میتوان پا را فراتر نهاده و امکاناتی به مراتب بیشتر از امکانات پیش فرض نرم افزار ایجاد نموده و از آنها در هر چه بیشتر نزدیک شدن به فرمت مورد نظر بهره برد .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی