تحلیل فنی-اقتصادی بکارگیری سیستم های جذبی و تراکمی برای خنک کردن هوای ورودی توربین گاز
چکیده:
توان و بازده توربین های گاز با افزایش دما و رطوبت محیط کاهش می یابند. بهمین دلیل برای جبران این کاهش ، از خنک کاری هوای ورودی به کمپرسور استفاده می شود. این روشها، شامل خنک کاری تبخیری، هنک کاری تبریدی و همچنین ذخیره سازی یخ می باشند. روشهای خنک کاری تبریدی، شامل سیکلهای تبرید تراکمی و جذبی ، علیرغم هزینه سرمایه گذاری بیشتر در مقایسه با سرمایش تبخیری، معمولاً در شرایط رطوبت نسبی بالا(شرایط محیطی نزدیک اشباع) که نمی توان از سرمایش تبخیری بهره برد، بکار می روند. در این مقاله و تحقیق ، بکارگیری روشهای تبریدی خنک کاری هوای ورودی به کمپرسور توربین گاز بلحاظ فنی و اقتصادی تحلیل شده اند. با مدلسازی سیکل توربین گاز و دیاگرام سایکرومتریک ، میزان خنک کاری، کاهش دما،افزایش قدرت تولیدی و بازده سیکل ، هزینه های سرمایه گذاری و بهره برداری ، افت فشار،و زمانبازگشت سرمایه بررسی شده اند.
این تحلیل برای شرایط محیطی و توربین های گاز مختلف انجام شد و تحلیل مربوط به توربین گازABB با قدرت نامی 56/8 مگاوات در شرایط محیطی بندر امام (با حداکثر دمای 49 درجه سانتیگراد و روطوبت نسبی متوسط 60 درصد ) گزارش گردیده است.
برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنبد:
رمز فایل: www.engprojectorder.com
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.